Usuwanie Wyłączanie Zaworu EGR/AGR

Proponujemy wyłączenie inaczej wyprogramowanie uciążliwego i kosztownego w naprawach zaworu recylkulacji spalin EGR/AGR

 

Jeżeli w twoim samochodzie:
  • tracisz cyklicznie moc,
  • zapalają się lampki od silnika,
  • samochód nie pracuje równo na wolnych obrotach lub nawet gaśnie,
  • już kilkukrotnie czyściłeś zawór, który ciągle się zacina,
  • wymieniony zawór EGR na nowy ponownie się zepsuł,

 

Jakie są negatywne skutki stosowania zaworu EGR?

Głównym, negatywnym skutkiem stosowania zaworu EGR jest obniżenie mocy silnika, ale warto zwrócić uwagę na fakt, że bezpośrednio nie dotyczy to wartości mocy maksymalnej, ponieważ przy pełnym obciążeniu zawór EGR pozostaje zamknięty. Jednak pośrednio i tak wpływa na moc, ponieważ działanie EGR w dłuższym czasie powoduje zanieczyszczenie kolektora dolotowego nagarem, co zmniejsza przekrój jego kanałów.

Dlaczego zawór EGR się psuje?

Najczęstszą przyczyną awarii zaworu EGR jest jego zanieczyszczenie, choć w nowszych rozwiązaniach coraz częściej dochodzi do uszkodzenia układów sterujących jego pracą. Duże zanieczyszczenie powoduje utrudnioną pracę elementów sterujących, ich przeciążenie i w efekcie awarię. Duże ryzyko wiąże się również z agresywnym działaniem spalin na elementy zaworu EGR, więc nierzadko dochodzi do wypalenia materiału wewnątrz zaworu.

Objawy problemów z zaworem EGR

Objawy uszkodzenia EGR mogą być różne w zależności od rodzaju awarii. Jako, że najczęściej dochodzi do mocnego zanieczyszczenia i problemów z przepływem spalin do układu dolotowego, zwykle pojawia się stosowny komunikat w postaci kontrolki check engine na tablicy wskaźników. Pojawiają się również problemy z uzyskaniem pełnej mocy silnika, ponieważ zapchanie zaworu EGR na pewno jest powiązane z silnym zanieczyszczeniem kolektora dolotowego. Jeśli zawór EGR zablokuje się w pozycji zamkniętej, zwykle daje o sobie znać układ odprowadzania spalin i w komputerze zapisują się błędy dotyczące tego obszaru. Poza tym, kierowca nie odczuje nic, co może bezpośrednio wpływać na pracę silnika.

Najczęściej jednak zawór blokuje się w pozycji otwartej, a to wiąże się już z mocno odczuwalnymi objawami, takimi jak nierównomierna praca silnika na biegu jałowym, trudności z płynnym przyspieszaniem i utrudniony rozruch zimnego silnika.

Przyklad jak wygląda zawor egr i kolektor ssacy  po kilku latach eksploatacji samochodu.Wyobaźcie sobie ze to wszystko dostaje sie do silnika o kosztach ewentualnej naprawy raczej nie trzeba nic mówić.

egr

Nie pozostaje nam nic innego jak rozwiązać problm raz na zawsze poprzez wyłączenie i wyprogramowanie zaworu EGR/AGR nasz zawor po takim zabiegu bedzie cały czas zamkniety. samochód zyska moc kolektor ssacy bedzie czysty komora spalania tak samo silnik zacznie oddychać świeżym czystym powietrzem

SONY DSC

SONY DSC